25.09.02 היום השישי , יום רביעי בשבוע

קמנו ליום חדש, שמיים מלאים בצירוסים שבמהלך היום מתכסים בשכבה דקה. חוזרים לצבע האפור של אנגליה. היום שטנו כמעט בלי הפסקה, דרך ארוכה במיוחד. ממקום החניה בלילה דרך Cosgrove , עברנו את כל איזור העיר Milton Keynes ,מצפון לדרום, עברנו את Fenny Stratford , המשכנו ובסוף היום חנינו אחרי ה- Lock של Stoke Hammond .בדרכנו חזרה עברנו שוב את ה-Lock של Cosgrove שהיה הראשון למסענו. עכשיו הוא נראה כמשחק ילדים, ורק לחשוב איך היתי בלחץ לפני שלושה ימים ולא ידעתי מה לעשות. הדרך עד המרינה ב-Milton Keynes זו חזרה על היום הראשון של השייט. משם ההמשך דרומה זו דרך חדשה.

בתים על הגדה במילטון קינס

האיזור ששטנו היום פחות מרהיב. Milton Keynes מדהימה בפארקים שלה. נראה שיש פארקים וגנים צבוריים, מרכזי ספורט וקצת בתים בינהם ולא להפך. לכל ילד יש גן שעשועים משל עצמו. בצהרים חנינו בצידי התעלה בעיר. רצינו ללכת לשמורת טבע עם ציפור מיוחדת. הגענו לאגם הידוע כאיזור מיוחד לדייגים. נכנסנו לחנות דייג ענקית לחפש לרועי חכה. חכה מהסוג שלו היתה רק לדייג של זאבי מים הגדלים בנחל,ולא מה שרועי מחפש. אמרו לנו שחכה כמו שרועי רוצה ניתן למצוא רק בערים לחופי האוקינוס. גם בלונדון לא נמצא. לשמורה לא הגענו. א. הכניסה כנראה סגורה. ב. החלטנו שלראות ציפור לא כל כך מעניין. חזרנו לסירה דרך חורשה יפה ושביל טיול להולכי רגל.

החורשה ליד מילטון קינס         החורשה ליד מילטון קינס

התעלה באיזור הזה באופן יחסי יותר מלוכלכת. אולי בגלל שזה איזור עירוני. גם הסירות פחות מקושטות. הגענו ל- Lock של Fenny Stratford. ה-Lock הזה הוא הקטן ביותר בכל התעלות. עומק המים הוא כחצי מטר בלבד. ממש משחק ילדים. רק שבאותה העת ניקו את התעלה עם דחפור מיוחד אשר מוציא את הבוצה, ולכן המים היו שחורים ומגעילים.

עבודות העמקה וניקוי

המשכנו עוד קצת ויצאנו מהאיזור העירוני. הגענו לעמק ה-Ouzel. התעלה זורמת צמוד לנחל וממנו שואבים מים לתעלה. לפי הספרים העמק הזה יפה במיוחד.

עמק האוז

החננו בסוף היום מיד אחרי ה-Lock של Stoke Hammond . פינה יפה ושקטה. חזרנו לאיזור הכפרי. על ידנו עדר כבשים. ממול חוות סוסים. מסבבנו ברבורים וברווזים. מחר נשוט פחות ונטייל בעמק. ארוחת הערב ערבה לחיכו של דורון. הכנתי שני סטקים מבשר כבש בעובי 4-4.5 ס"מ. הבשר רך כחמאה. דורון התמוגג על כל ביס. מחר היום האחרון המלא של המסע.