24.09.02 היום החמישי, יום שלישי בשבוע

התעוררתי באמצע הלילה וראיתי אור מהחלון. הסתכליתי החוצה וראיתי ירח מאיר בכל הדרו והשמים זרועים בכוכבים. זה מרמז על יום יפה ללא עננים. ואומנם בבוקר קמנו למזג אויר מדהים ! שיגרת בוקר: סלט טוב, חביתה עם נקניק, לחם חי טעים. ברקע ג'ון באאז. כעת ממשיכים בדרך. על אחד הגשרים עומדת קבוצת ילדים עם מורה שיצאו לטייל והם משקיפים על התעלה ועושים לנו שלום

ילדים על הגשר

שמים כחולים, כמעט צחים. השמש בעיניים, מסנוורת. אבל לאט לאט לקראת 10:00 ו-11:00 השמים מתקדרים. לשם שינוי אני מנווטת את הסירה. מתקדמים לאט, נהנים מהנוף. מתקרבים ל-Bugbrooke , המקום בו חנינו לפני שני לילות. רואים מרחוק שהעיירה לא נמצאת על גבעה. זה מתאים לרוכבי אפניים מנוסם שכמונו. אנחנו מחליטים לעגון ולערוך סיור בעירה. לא מוצאים מקום טוב ובנתיים מתקדמים שני גשרים נוספים. עוגנים, מורידים האפניים ותחילים לרכב. לאורך כל דרך התעלות ישנה דרך להולכי רגל ורוכבי אפניים,שאמנם מלאה, בעיקר בהולכי רגל באיזורים המיושבים, בעיקר בעלי כלבים ודייגים.

מטיילים בשבילי הגרירה     דייגים

הדרך עם מהמורות והתחת שיושב על כסא האפניים כואב, פחד. הדרך לעיירה במישור ואנחנו מצליחים להגיע. כל הכבוד! כמו כל העיירות, הבניה נמוכה. בניה מאבן אדומה, חצרות מרהיבות וגינות מדהימות. המרכז, על כביש מרכזי, מאופיין בבית דואר, מכולת, ואולי חנות נוספת. רואים בתים עתיקים מאד, בנויים מאבן חול בגוון צהוב.

בתים ישנים    בתים  חדשים  בבאג' ברוק

מאפיין נוסף, שקט מוחלט. אני מניחה שרוב האנשים בעבודה ויתכן שבערב יש פעילות אבל בשעות שאנחנו מגיעים בטיולנו כמעט ולא רואים אנשים. אנחנו מגיעים למכולת לקנות לחם טרי ופתאום המקום מתמלא. מאיפה הגיעו אנשים ? המוכרת קוראת לעזרה. מגיעה אמא עם תינוק וילדה, בחור צעיר, עוד גברת- בקיצור, פתאום פקק תנועה. החלטנו שהמוכרת שמעה שפה מוזרה, לא מוכרת והזעיקה תגבורת והודיע לכל העיירה לבוא ולצפות בנס ! השמועה נפוצה : הגיעו זרים לעיירה. התושבים הגיעו לחזות בתופעה וילדי הגן עמדו והריאו עם דגלים ! עזבנו את המקום בצחוק גדול בדרך חזרה. אבל צוחק מי שצוחק אחרון. במקום לעלות במעלה הכביש חזרה ולחזור בגשר הקרוב לסירה, החלטנו להמשיך בירידה שהרי אנחנו רוכבים מנוסים – בירידות - וכך התרחקנו מרחק גשר נוסף מהסירה. אמנם הנסיעה במישור, אבל על השביל לאורך הגדה שלא תמיד נוח לנסיעה. קשה לתאר עד כמה אנחנו לא בכושר ובקושי גמרנו הדרך. אני רוכבת ורוכבת, עוקפת את דורון, עוברת גשר ראשון – ואין סירה, גשר שני – ואין סירה. מה זה גנבו אותה? בשארית כוחותי עוברת גשר נוסף ואז מרחוק רואה אותה. אני מחלטיה לא להתייאש ולגמור את הדרך. מגיעה לסירה בלא אויר לנשימה, רגליים כואבות ומחכה לדורון. מחכה, מחכה ומי לא בא ? מיכאל. לאחר כ-4-5 דקות הוא מופיע בהליכה, האפניים ביד.

חזרה באופניים

אני חושבת שבזה מיצינו את נושא האפניים. המשכנו בנסיעה שקטה בדרכנו ל-Blisworth (שם בראשית דרכנו החלטנו שמתאים לנו לגור) ומגיעים למנהרה הגדולה. מנסיון קודם במנהרה זו ובמנהרה הקטנה אנחנו יודעים שנורא קר. מצויידים במעילים חמים, כובע צמר, מדליקים אור גם בתוך הסירה, אנו עוברים המנהרה ב-30 דקות בהשואה לפעם הקודמת שלקח לנו 40 דקות, הפעם לא קפאנו מקור. ביציאה הגענו ל-Stoke Bruerne. פעם ראשונה בטיול פגשנו ישראלים. שתי משפחות הנוסעות בשתי סירות נפרדות. הם עושים זאת מספר שנים. היו בהרבה איזורים אחרים באנגליה וכן בצרפת והולנד. הם לא מוותרים על חופשה כזו פעם בשנה. עצרנו ונכנסנו שוב למוזאון לרכוש מפה של החלק הדרומי של התעלה. נכנסנו לפאב שעל אם הדרך על יד ה-Lock הראשון. החלטנו שהגיע הזמן לאחר שבוע וחצי באנגליה לשתות בירה ולאכול Fish & chips. היה טעים.

הפאב

כבר 17:00, השמש נוטה לשקוע. מחקים לנו 7 Locks על מנת לרדת ולהמשיך הלאה. אין לנו מזל ואנחנו לבד. כמו כן לפנינו ירדו בסירה כך שכל המעברים ריקים. כל Lock לוקח כפול זמן: למלא, להכניס הסירה, לרוקן, להוציא הסירה. השמיים התבהרו והשמש נוטה לשקוע.תאורה רכה, מתאימה לצילום. אני מנסה לבצע העבודה עם המצלמה אבל זה לא נוח. זה היום הראשון שהיתה שקיעה אדומה. למחזה זה אני מחכה מספר ימים. ובדיוק ברגע זה אנחנו עובדים ב- Locks ואני לא יכולה להתפנות לציום. לקח לנו כמעט שעתיים לעבור את הדרך. רוב התמונות שצילמתי במהלך המסע, הם תוך כדי נסיעה, כך שהמצלמה לא יציבה. במצב כזה צריך לעבוד עם מהירות גבוהה מאד ולפתוח מקסימום צמצם. אבל המצלמה שלי מוגבלת בפתיחת הצמצם כל שמבחינה טכנית קיימת הגבלה באפשרויות הצילום. עם הירידה מה- Locks השקיעה היתה מרהיבה, ולמרות הנסיעה צילמתי עוד ועוד. אני מקווה שמשהו יצא מזה. באופק השמים אדומים צהובים. צבע המים מקבל גוון וורוד סגול. ברבור לבן מנפח כנפיו, שט למולנו. ב- 19:30 אנחנו חונים ע"י גשר 56 הנקרא Bozenham Bridge , אני מספיקה עם הדמדומים האחרונים להויא חצובה ולצלם. בתעלה שטים סביבנו כרגיל ברבורים לבנים. הם אילמים ושייכים לבית המלוכה לכן אסור לצוד אותם

ברבור אילם לבן בלילה
a silent swan

נכנסים לסירה. כל גופי כואב מהעבודה, מהרכיבה ומהקור. מקלחת חמה עושה פלאים. סוף ליום גדוש פעילות פיזית. דורון אמר שבפעם הבאה לפני שיוצאים לנופש כזה, 4 חודשים מראש אנחנו לוקחים שעורים אצל עמית בספינינג 4 פעמים בשבוע ! זהו להיום. נתראה עם הרפתקאות חדשות מחר.