23.09.02 היום הרביעי, יום ב' בשבוע

יום שני בשבוע. מרגישים פחות תנועה. הרבה סירות של נופשים ופחות של מקומיים. יצאנו בסביבות השעה 10:00 לדרך. עוברים את המנהרה, ביתר קלות ומהירות מהראשונה, ומיד מגיעים לסידרת ה-Lock`s of Braunston . אנחנו לבד. אין מה לעשות. דורון על הניווט ואני על פתיחת וסגירת המעברים. כעת צריך לרוץ מצד לצד כי נמצאים לבד. מ-Lock אחד לשני אני משתפרת. מתחילה להבין את העיקרון של הדבר. כבר לא צריכה הדרכה. אבל מה- כל הגוף כואב עוד מהיום הקודם. אבל זה לא מרתיע ממוחית כמוני ! וכך, כאשר את רוב העבודה הקשה אני עושה לבד, אנחנו מסיימים את הסידרה הנ"ל והיום אני יכולה כבר לתדרך כיצד מתפעלים המערכת ! דורון רוצה להחליף אותי אבל אני מסרבת. אני נהנת מהעבודה. יותר מעניין מלעמוד בסירה ולחכות. החננו הסיר ויצאנו לטייל בעיירה- הפעם בלי אפניים.

ספינות עוגנות  בבראונסטון

מקום שלו, בתים מדהימים. חלקם עתיקים, חלקם חדשים. הכל עם גינות אנגליות משגעות. מעט תחבורה, אין רמזורים. עברנו על-יד הכנסיה (היתה סגורה), על-יד תחנת קמח ישנה בלי כנפיים שהוסבה לדירת מגורים.

בית ישן בבראונסטוןן         עוד בית ישן בעיירה

הכנסיה של בראונסטון         תחנת קמח ללא כנפיים

גינה אנגלית טיפוסית

הנוף הכפרי סביב בראונסטון

נכנסנו לסופר, סוף סוף מצאנו זיתים ופפריקה. עצרנו בחנות מזכרות על הגדה וקנינו בובת קפטן בלי רגל וחולצות למזכרת.כעת פנינו מועדות חזרה לסירה. חלק מהסירות בתעלה הן פרטיות, של אנשים הבאים לנפוש ובד"כ הסירה שמורה במרינה. אבל חלק גדול מהסירות הן בתים של אנשים. אנשים מאורגנים לחיים בתעלה. על טיפוח הסירות תוכלו לקרוא בדף - מגורים על התעלות

אנשים תמיד מחייכים. Good morning, Hellow , Thank you, , Fine, It`s a good wether today ! אין דבר כזה לעבור על יד סירה או ליד המטילים לאורך כל הדרך ללא ברכה. בדרך כלל אנשים מתקדמים לאט ומספיקים פחות מאיתנו. נוסעים ביתר שלוה. לא בוער כלום. אנחנו הגענו למסקנה שנספיק להגיע חזרה ל-Milton Keynes יום לפני הזמן דבר היאפשר לנו לרדת דרומה במטרה להגיע ל-Leighton Buzzard , וכך החלטנו לחזור באותו יום ולעבור שוב את כל ה- Lock`s של Braunston , וזה לא קל. כבר במעבר הראשון חיכה לנו זוג מאמריקה, מקליפורניה. עברנו איתם כצוות לעניין את כל המעברים בכיף. הנ"ל בפנסיה. הם בעלי הסירה. חצי שנה, בחורף הם חיים בקליפורניה. המשפחה שלה גרה בקליפורניה ובמכסיקו. וממאי ועד אוקטובר הם באים לאנגלייה וחיים על התעלה. המשפחה שלו מאירלנד והם רוצים להיות קרובים למשפחתו. לקנות דירה נוספת אין באפשרותם ולגור עם המשפחה הם לא רוצים, כך שזה רעיון נהדר בשבילם. אין להם טלויזיה, הם קונים רק את העיתון של יום ראשון על מנת להתעדכן בנעשה בעולם, וזהו ! היה נחמד לעבור איתם את ה-Lock`s בעבודה בצוותה.

וגם אמריקנים נחמדים שפגשנו בלוק

גם בפעמים קודמות הזוגות איתם עברנו במעברים היו נחמדים ואדיבים, היתה שיחה מעניינת והם למדו אותי העבודה אך אלא, האמריקאים, מרגישים שהם יותר לבביים ופחות קרים מהאנגלים. עברנו שוב את המנהרה. אני החלטתי להכין היום גולש עם תפוחי אדמה וזה מצריך בישול ארוך, כך שבזמן שעוברים במנהרה, במילא אין הרבה מה לראות קילפתי בצל ושום והתחלתי בטיגונים. מדי פעם קפצתי למעלה לעזור לדורון בכיוון הסירה (עת הגיע סירה ממול). כל התעלה התמלאה בריחות הבצל המטוגן. הסיר קטן מדי כך שחילקתי כמות הבשר ותפוחי האדמה לשני סירים. באחד הוספתי שעועית ובאחד אפונה. בנתיים יצאנו מהמנהרה והחלטנו להתקדם עוד קצת ולעצור לחניה. בלהט הנסיעה הגענו שוב ל- Whilton Locks ולמרות שכבר עברנו אותם הבוקר החלטנו בכל זאת לעבור אותם עוד היום. הפעם הינו לבד.אבל כצוות מנוסה הסתדרנו מצויין. שוב לא פתחנו השערים משני הצדדים. שחררתי ה"פדל" ופתחתי צד אחד בלבד של השער, דורון, כמו גדול, המלח הדגול, נכנס בעדינות פנימה. סגרתי השער ורוקנתי או מלאתי המים בהתאמה. תמיד שער אחד, כמו הותיקים מהתעלות ! רק מה, זה לוקח כשעה וחצי והתבשיל על האש. הריח של התבשיל מגיע החוצה ומגרה מאד. בכל התעלות באנגליה לא הריחו בשנים האחרונות ריח כה טוב. התבשיל התבשל על אש קטנה כ-3 שעות במקום שעה וחצי.מעדן כזה מזמן לא אכלנו, אבל זה בהמשך. הגוף כואב ודואב, השרירים כבר לא עובדים אבל אנחנו מסיימים כל המעברים. השמש נוטה לשקוע. המים מקבלים גוון כסוך מרהיב. משתקפים עננים ורודים במים.

שקיעה        שקיעה         נוף הגדה בשקיעה

ברווזים ברוזים בואו הביתה        רכבת מקביל לתעלה

השקט והשלוה שורים בכל. כבשים רועות בשדות שבצד. היום היה יפה כל היום. אמנם קר אבל שמים כחולים ומזג אויר נהדר. אנחנו מחפשים מקום לחניה, כבר 19:00 , מחשיך וצריך לעצור, אבל משמלאנו הכבישהראשי M1 ומימיננו מסילת רכבת וזה לא מקום טוב לעצור, כך שאנו ממשיכים הלאה ועוצרים בפאתי Weedon Bec . עיפים ורצוצים מתיישבים לאכול את הגולש הטוב ביותר שיצא לי בחיים !!! ואז מקלחת וסרט וידאו. לא נהוג לעבור כל-כך הרבה Locks ביום אחד. בדרך כלל אנשים לא מתאמצים כל-כך הרבה, אבל אנחנו ישראלים המחפשים אקשן, לא? זה היה היום הקשה ביותר, אבל מהנה מאד. כבר מאוחר – נראה מה מצפה לנו מחר – לילה טוב.