היום הראשון, 20/9/02 יום שישי בשבוע

שטים על התעלה

קמנו ליום אפרורי נוסף בלונדון. אמנם התמזל מזלנו והתברכנו בשבוע שלם ללא גשם, דבר נדיר לאנגלים, ולנו נהדר, אך פיסת כחול לא ניתן לקבל? כרגיל, ויכוח בנושא אריזת המזוודות. אני מתעקשת לארוז ולהצליח להכניס את הכל למזוודות הקיימות. דורון, כמובן, מציע לרכוש מזוודה נוספת. בסוף הסתדרנו עם הקיים רק שהיה קשה לסחוב. טוב, יוצאים לדרך. הרכבת ל- Milton Keynes יוצאת מתחנת Euston . פשוט להגיע. הקו שלנו הוא ה - Central Line , קו אדום מרכזי ויפה. יש לנסוע עד Tottenham Court Road ולהחליף לקו השחור ה-Northern Line . אבל דורון בדק בלוח בלי משקפים כך שהגענו לתחנת Holbron , אחת יותר מדי. ירדנו עם כל הכבודה-מזוודות ותיקים. עלינו וירדנו מדרגות והגענו לקו הכחול Picaduly Line . טוב, אין ברירה. מעלים את כל המזוודות מחדש. חוזרים תחנה. נפגשים עם הקו הנכון ולבסוף הגענו. רכישת הכרטיסים פשוטה ומהירה. הרכבת ל-Milton Keynes יוצאת מרציף 11 ב- 10:20 . קיבלנו כרטיסים הלוך וחזור למרות שרצינו רק הלוך, מסתבר שהכרטיס זול יותר מכרטיס לכוון אחד. לך ותבין את האנגלים. נסיעה של כ-45 דקות, והגענו. Milton Keynes זו עיר מודרנית באנגליה שתוכננה ונבנתה בשנות ה-60 של המאה ה-20. שונה מכל עיר אנגלית אחרת שמכירים. סיור קצר עם נהג המונית ומגיעים למעגן הסירות. אחרי רישום ומספר הסברים מגיעים...והנה היא: WILD VENDA No. 11 ביתנו לשבוע הקרוב.

מתגאים בבית החדש לשבוע הקרוב

הכרות ראשונה, מרשימה.

תוכנית הסירה

הסבר לתוכנית הסירה: בחלקה האחורי משמאל (הירכתיים)היא מעוגלת ובחלקה הקדמי מימין (החרטום) היא מחודדת. ניהוג הסירה מתבצע מהירכתיים (מאחור) ומשם נכנסים לתוכה. יורדים 2-3 מדרגות שגם משמשות כמחסן ציוד למשל מפתחות לפתיחת הלוקים, ציוד קשירה וכדומה. למטה מימין יש שידה יפה עם טלויזיה מחוברת ללוויין ווידאו, מערכת קול עם ווקמן וכו', מקום לקלטות, מיקום מתגי החשמל ועוד. משמאל ארון ציוד הצלה וכלי עבודה. נכנסים פנימה לסלון שבו שתי ספות מול הטלויזיה המתחברות למיטה כפולה למקרה הצורך. במרכז ניתן לחבר שולחן סלון המונח בצד. עוברים למטבח המאובזר קומפלט ומולו שולחן אוכל מתקפל. עוברים במסדרון פנימה ומשמאל חדר שירותים ומקלחת עם אמבטיה קצרה, אסלה מענינת וכיור. משם נכנסים לחדר השינה הכולןל מיטת כפולה ענקית וחדר ארונות. מול הדלת יש פתח יציאה נוסף מהסירה עם מדרגות מתקפלות. בחרטום יש ספסל . בסירות גדולות יותר יש יותר מקומות לינה והסידור שונה מעט. בחלקן המיטה הכפולה בחדר השינה מתקפלת לקיר במשך היום ויש יציאה לחרטום דרך החדר, דבר חשוב מאד . כמובן שבכל המקומות יש הרבה שקעי חשמל לצרכים שונים, יש רדיאטורים לחימום הסירה, חלונות נפתחים עם וילונות, ניתן לסגור את הסירה ולנעול אותה מבפנים ומבחוץ , יש מים חמים וקרים, האמבטיה מכילה גם מקלחת עם מסך נגד המים, יש בסירה פלאפון שמאפשר להתקשר לכל מקום או למרינה לצורך בקשות, תקלות ועוד

חדר שינה ענק- החדר לא כל-כך, אבל המיטה....

חדר השינה על ונדה

שרותים נחמדים,

מקלחת        שירותים

מטבח יפיפה, פינת הסבה, טלויזיה,C.D

המטבח

. הכל בטוב טעם.

שייט ב-Grand Union Canal

מפת תעלת גרנד יוניון

הסברים על הסירה, התפעול ו ב- 13:50 בדיוק יצאנו לדרך. הקפטן דורון אפרתי עם כובע מלחים לראשו מנווט את הסירה. חיוך נסוך על פניו מאוזן לאוזן. התרגשות ראשונית.

קפטן דורון        חתיכת אוניה

הרמת כוסית........סוכריה עם רום ! הקצב מאד איטי ויש המון זמן למנוחה והתבוננות באיזור הכפרי.

דימדומי ערב על התעלה

ולאחריהם בוקר ראשון

ברווזים וברבורים בכל מקום. סקלי היתה חוגגת. היא לא היתה נרגעת לרגע. היתה יכולה לרוץ בשבילים ולרדוף כל היום אחרי ברווזים.

ברווזים        ברבורים

בצידי התעלה צומח שיח הפטל, ברוב הדרו. זו עונת הבשלת הפרי. עצירה בדרך, קשירת הסירה- ויציאה לקטיף פטל – מעדן לארוחת ערב שתבוא.

בציר הפטל        בסירה יש גם מספריים

בנתיים השייט שקט ללא Lock`s . דרך מפותלת, מעבר תחת גשרים אבל בהחלט לא מסובך. מעט סירות בעונה זו של השנה.

מראה התעלה והגשרים

כשנפגשים- שלום ! שלום ! עם חיוך. מגיעים ל-Wolverton . חניית ביניים ורכישת אוכל לכל השבוע. המשך מסע קטן וחניית לילה.

חניית לילה ראשונה

ארוחת ערב נהדרת ! הרי היום ערב סוכות וצריך לחגוג ! ברקע מוסיקה טובה מה-C.D . מבשלים ביחד:

בישול        בישול

סלט ירקות קצוץ דק, כמו בבית, דבר שהיה חסר שבוע שלם בלונדון. מרק ירקות, סטיק וצ'יפס. ולקינןח – פטל טרי מהשיח !

ימי ימי ימי        בתיאבון         ברוך השם יש

כרגע אני יושבת וכותבת ודורון ישן. מאמץ היום מתיש. ברקע מתנגן פוליקר. סוף טוב להיום. מחר מצפה יום חדש בתקווה ליום מענין וכיפי.